دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

علی شاکری: تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی دوم خود در دور دوم رقابت های جوانان آسیا (انتخابی جهان) حضورش را در مرحله نیمه پایانی قطعی ساخت.

چین تایپه بر خلاف چین تیم ایران را سخت آزار داد و به راحتی تسلیم نشد. بازی دو تیم به نوعی تداعی کننده فینال 8 سال پیش بود که در دوره نهم تیم ایران در سال 1998 با غلبه بر این تیم نخستین قهرمانی خود را در آسیا نوبر کرد.

 از آن دوره به بعد بود که تیم ایران همواره در کورس قهرمانی ظاهر شد و توانست با دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی یک مقام سومی جایگاه ممتازی را برای خود در این رده سنی در آسیا رقم بزند. چین تایپه با حربه سرعت از ست دوم به تیمی خطرناک مبدل شد و هیچ نشانی از آن تیم پراشتباه ست اول نداشت. البته تیم ایران فرصت بازیابی را به تایپه در ست دوم داد. بی تفاوتی بازیکنان ایران در دریافت و دفاع روی تور موجب شد تا چین تایپه از لاک بی تفاوتی بیرون آید و به سختی حاضر به پذیرش شکست مقابل تیم ایران شود.

ایران 3 چین تایپه یک

گیم ها (18-25، 25-22، 18-25، 15-25)
داور اول: حامد عبدالنبی (بحرین)
داور دوم: پوم دوانگ (تایلند)

تیم ایران در بازی با چین تایپه یک تغییر نسبت به روز بازی با چین داشت. علی نجفی با قرارگرفتن در ترکیب اصلی جانشین مصطفی شریفات شد. تیم ایران در ست اول با اشتباهات پیاپی حریف در زدن سرویس به پیروزی بدون دردسر رسید. ست دوم هم تا لحظات پایانی به دلخواه ایران پیش می رفت و تیم ایران با کنترل بازی حریف را در میدان اداره می کرد.

همه مشکلات در دقایق پایانی بازی بروز یافت. بی تفاوتی بازیکنان ایران در دفاع روی تور و دریافت و اشتباهات کادر فنی موجب شد تا چین تایپه خود را در میدان پیدا کند. تساوی در امتیاز 20 این امکان را به حریف داد تا در میان ناباوری و التهاب بازیکنان ما پیروز میدان شوند، تازه تیم ایران بسیار خوش اقبال بود که در ست های سوم و چهارم توانست بار دیگر در سایه آرامش برتری خود را بر تایپه دیکته کند.

در بازی یک‌شنبه 26 شهریور سید محمد موسوی بازگشت به موقعی به بازی داشت. او که در بازی با چین دور از اندازه های واقعی خود نشان داده بود در مصاف با تایپه امتیازات باارزشی برای تیم و آن هم در لحظات گره خورده بازی گرفت. بعد از او هم می توان از منصور زادون، صابر نریمان نژاد به نیکی یاد کرد. ایران امروز با قطر روبه رو می شود. تیمی که دو سال پیش در قطر با شکست برابر ایران از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

در حاشیه

پخش مستقیم تلویزیونی دیدار پرسپولیس برق شیراز دیروز باعث شد تا بازی ایران و چین تایپه یک ساعت جلو بیفتد. با توجه به بازی روز پنج شنبه استقلال و فجرسپاسی و همزمانی آن با بازی فینال جوانان آسیا از سوی کمیته برگزاری مسابقات برنامه بازیهای روز پایانی تغییر کرد. براساس تصمیمات جدید بازی پایانی ساعت 16 و بازی رده بندی ساعت 14 انجام خواهد شد.

*مسئولیت اجرای برنامه اختتامیه و توزیع جوایز بر عهده محمود حداد گذاشته شد. حداد رئیس کمیته والیبال ساحلی ایران و آسیاست که از سوی داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال مأمور اجرای این برنامه شد.

برنامه بازیهای امروز[دوشنبه 27 شهریور]

سالن والیبال

  • ساعت 11 : چین چین تایپه
  • ساعت 14: هندوستان استرالیا
  • ساعت 17: ایران قطر
  • ساعت 19: کره جنوبی ژاپن
کد خبر 4316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز